دنبال میکنم

تخفیفات شگفت انگیز در صفحه اینستاگرام هایپرگل

پیام میفرستم

پشتیبانی سریع واتساپ فروشگاه هایپرگل

پشتیبانی 49 00 00 43 - 021 داخلی 116

شماره تماس: 02143000049

0

عضویت

پس از وارد کردن آدرس ایمیل لینکی به ایمیل شما ارسال میگردد که حاوی لینک تعیین رمز عبور است.

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش و برای تجربه خرید بهتر استفاده میشود

راهنمای مراقبت از گیاه خانگی فیکوس بلک

آیا می خواهید گیاه فیکوس بلک را به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود اضافه کنید؟ این گیاهان زیبا هستند و مراقبت از آن ساده است. هایپرگل در ادامه راهنمای کامل مراقبت از این گیاه را ارائه کرده است. اخیرا در جست‌وجوی یک گیاه خانگی زیبا بودیم که بتوان آن را در گوشه خانه یا دفتر کار […]

فیکوس
17 خرداد 1402
jabar
مجله هایپرگل
305 views

آیا می خواهید گیاه فیکوس بلک را به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود اضافه کنید؟ این گیاهان زیبا هستند و مراقبت از آن ساده است. هایپرگل در ادامه راهنمای کامل مراقبت از این گیاه را ارائه کرده است.

اخیرا در جست‌وجوی یک گیاه خانگی زیبا بودیم که بتوان آن را در گوشه خانه یا دفتر کار قرار داد. گیاهی که با نور متوسط سازگار باشد و به نور مستقیم نیازی نداشته باشد. بنابراین بهترین گزینه برای این فضاها گیاه فیکوس بلک است.

گیاه فیکوس بلک با نور متوسط سازگار است و به سرعت رشد می‌کند و رنگ بسیار غیرمنتظره‌ای به فضا می‌بخشد.

گیاه فیکوس بلک چیست؟

گیاهان لاستیکی از گیاهان محبوب و رایج خانگی هستند. مراقبت از فیکوس شرابی رنگ اندکی از گونه‌های دیگر آن متفاوت است. این گیاه به دلیل رنگ سبز تیره مایل به مشکی آن و همچنین شکوفه‌های صورتی رنگ چسبیده به ساقه، محبوبیت بسیاری دارد.

گیاه فیکوس بلک

زادگاه گیاه فیکوس بلک

این گیاه بومی از هیمالیا تا مالزی، سوماترا و جاوه است.

آیا گیاه فیکوس بلک نایاب است؟

گیاه فیکوس زیبا را می‌توانید به سادگی از فروشگاه هایپرگل تهیه نمایید. در نظر داشته باشید با مراقبت از این گیاه محیطی جذاب و متفاوت‌تر خواهید داشت.

آیا گیاه فیکوس بلک سمی است؟

شیره یک گیاه لاستیک حاوی لاتکس (از این رو گیاه “لاستیک” نامیده می‌شود) است و به این ترتیب برای حیوانات خانگی و کودکان سمی است.

از نظر تئوری، یک گیاه سالم مشکلی نخواهد داشت، اما اگر حیوان یا شخصی برگ یا ساقه ای را بکوبد، شیره از آن خارج می‌گردد. این گیاه را دور از دسترس گیاهان و حیوانات خانگی قرار دهید.

آیا گیاه فیکوس بلک رشد سریعی دارد؟

فیکوس بلک معمولا در زمره گیاهان با رشد سریع قرار دارد. بنابراین لازم است هر سال گلدان بزرگ‌تری برای آن در نظر بگیرید.

گیاه فیکوس بلک چه مقدار رشد می‌کند؟

این گیاهان زمانی که در فضای باز در محیط بومی خود کاشته می شوند می توانند تا 12 متر با برگ‌های بلند 30 سانتی متری رشد کنند! این گیاه به عنوان گیاه خانگی تا سه متر رشد خواهد کرد.

فیکوس بلک

راهنمای مراقبت از گیاه فیکوس بلک

این گونه از گیاه فیکوس ظاهر جذابی دارد و مراقبت از آن کار ساده‌ای است.

آبیاری گیاه فیکوس بلک

زمانی که هنگام لمس آن احساس کردید که 5 سانت بالایی آن خشک شده است آن را آبیاری نمایید. اگر گیاه شما نور بیشتری دریافت کند یا در شرایط گرم‌تری نگهداری شود، به تبع خاک آن سریعتر خشک می‌شود، و به آبیاری بیشتری نیاز خواهد داشت.

سعی کنید از آب پاشی مستقیم برگ‌های این گیاه خوددرای نمایید. این سبب خواهد شد که لکه‌های آب بر روی برگ‌های مشکی گیاه باقی بماند. در نظر داشته باشید این گیاه به سادگی تمیز می‌گردد.

چند وقت یکبار باید فیکوس را آبیاری کرد؟

زمانی که 5 سانت بالایی خاک خشک شد آن را آبیاری نمایید. این گیاه معولا هفته‌ای یک بار به آبیاری نیاز دارد اما بسته به شرایط ممکن است این مقدار کمتر یا بیشتر باشد.

آیا لازم است برگ‌های فیکوس بلک را مرطوب کرد؟

زادگاه گیاه فیکوس مناطق مرطوب است به این ترتیب تمایل دلرد مرطوب نگهداری شود. اگر محل شما خشک است می‌توانید محیط را با یک مرطوب کننده مرطوب نمایید.

فیکوس بلک

نور مناسب برای گیاه فیکوس بلک

گیاه فیکوس در نور غیر مستقیم بهترین خود را ارائه می‌کند. این گیاه می‌تواند در محیطی با نور متوسط نیز دوام آورد اما رشد کندتری خواهد داشت.

توجه داشته باشید که این گیاه را در معرض نور مستقیم قرار ندهید چرا که برگ‌های آن را می‌سوزاند.

خاک گیاه فیکوس بلک

گیاه خانگی فیکوس خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد آلی را ترجیح می‌دهد. مهمترین چیز این است که گلدان شما دارای سوراخ‌های زهکشی باشد تا ریشه گیاه شما خیس نشود.

گیاه خانگی

ریشه گیاه فیکوس بلک

گیاه فیکوس بلک به گلدان تنگ اهمیتی می‌دهد و محدودن شدن ریشه تا حدودی برای آن مناسب است. در صورتی که رشد گیاه شما کند یا متوقف شد آن را در گلدان بزرگتر جای دهید.

تعویض گلدان فیکوس بلک

لازم است گلدان گیاهان فیکوس 2-3 سال یک بار تعویض گردد. از یک گلدان بزرگ‌تر با خاک تازه استفاده کنید.

گاهی اوقات این گیاهان در سبب جدایی ناراحت می‌شوند. این غیرمعمول نیست که بعد از گلدان جدید، برگ‌های آن بریزند یا کمی غمگین به نظر برسند. طی 2 الی 3 هفته به حالت عادی خود برمی‌گردند.

کود

هرس کردن گیاه فیکوس بلک

گیاه فیکوس می‌تواند بسیار بلند شود بنابراین هرس کردن آن به حفظ شکل و اندازه آن کمک خواهد کرد.

شما می‌توانید نوک گیاه را به کوتاه کنید تا رشد بوته‌ای را تقویت کنید، یا شاخه‌های ساق دار یا آسیب دیده را کوتاه کنید. قلمه‌های سالم را می‌توان در آب یا خاک برای ایجاد گیاهان جدید تکثیر کرد!

کوددهی گیاه فیکوس

به این گیاه می‌توان ماهی یک بار در فصول گرم کود داد. شما می‌توانید از هر کدام از کودهای گیاهان خانگی برای این کار استفاده کنید.

هرس

قلمه زدن گیاه فیکوس

انجام عمل قلمه زنی این گیاه در آب کار بسیار ساده‌ای است.

  1. یک شاخه سالم ترجیحا با رشد جدید را شاسایی کنید.
  2. شاخه را با قیچی تیز برش دهید.
  3. برگ‌های پایینی را جدا کنید.
  4. به گونه‌ای آن را در آب قرار دهید که 1 تا ترجیحا دو گره زیر آب باشد.
  5. آب آن را هفته‌ای یکبار تعویض نمایید.
  6. فرم ریشه‌ها را در دو الی چهار هفته بررسی نمایید.
  7. زمانی که ریشه به 2 الی 3 سانت رسید آن را در خاک بگذارید.

نور

عیب یابی گیاه فیکوس بلک

تمیز کردن گیاه فیکوس

برگ‌های گیاه فیکوس بلک به راحتی گرد و غبار می‌گیرند. توصیه می‌شود آن را با یک دستمال مرطوب تمیز نمایید.

رنگ برگ گیاه فیکوس

برگ‌های این گیاه در صورت عدم دریافت نور بیش از حد رنگ خود را از دست می‌دهند. اگر برگ‌های این گیاه سبز شده است آن را به یک محیط روشن‌تر منتقل نمایید.

آفات گیاه فیکوس

گیاهان فیکوس بلک نسبتاً مقاوم به آفات و بیماری‌ها هستند، اما می‌توانند در برابر شپشک‌های، کنه‌های عنکبوتی و حشرات حساس باشند. مراقب هر گونه علائم آلودگی مانند تار شدن، باقی مانده‌های چسبنده یا زرد شدن برگ‌ها باشید. با استفاده از حشره کش هجوم این حشرات را سریعا متوقف نمایید.

ریزش برگ‌های فیکوس

ریزش برگ این گیاه از بد بود حال آن نشات می‌گیرد. اما شما می‌توانید آن را درمان نمایید. شما باید ریشه ۀآن را شناسایی نمایید تا از ریزش بیشتر برگ‌ها جلوگیری نمایید.